Dacă ne cunoaștem mai bine, putem lucra mai eficient

În perioada 16-17 ianuarie a fost organizat al doilea modul al cursului de perfecționare destinat asistenților sociali. 

Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare în colaborare cu filiala sătmăreană a Consiliului Național al Asistenților Sociali din România a organizat un curs de perfecționare acreditat pentru asistenți sociali. Primul modul de curs s-a derulat în perioada 22-23 noiembrie, iar cel de-al doilea modul s-a desfășurat în perioada 16-17 ianuarie. La cursul susținut de formatorul orădean Makai Dimény Judit Katalin participă douăzeci și doi de asistenți sociali care își desfășoară activitatea în cadrul primăriilor, respectiv în centrele sociale ale Caritas. Cursul este organizat în cadrul unui proiect important al Caritas, finanțat din fonduri elvețiene, axat pe dezvoltarea și integrarea unor comunități marginalizate.
După primul modul, mai mulți participanți au semnalat formatorului, chiar dacă în moduri diferite, că pentru a înțelege mai bine clienții cu care lucrează și pentru a putea relaționa mai bine cu ei, simt nevoia să-și cunoască mai bine propria personalitate. Astfel, cele două zile de curs s-au axat pe personalitatea asistentului social. Ținând cont de teoria învățării experiențiale dezvoltată de David Kolb, fiecare participant a descoperit în ce tip se încadrează, și cum influențează stilul de învățare personal eficiența la locul de muncă – ne-a informat trainerul. În cadrul cursului s-a acordat atenție și înțelegerii modului în care funcționează familiile și în ce fel influențează poziția pe care o avem în cadrul familiei, ceea ce devenim. Acesta a avut două beneficii pentru participanți – consideră Judit – pe de o parte ei au înțeles mai bine cum au devenit aceste persoane dornice să ajute, pe de altă parte, ei au înțeles mai bine reacțiile persoanelor ajutate, și toate acestea în contextul în care ei lucrează zi de zi.
Un alt subiect important tratat în cadrul cursului a fost îmbunătățirea comunicării cu colegii și cu beneficiarii. Asistenții sociali au conștientizat tipurile de întrebări care facilitează sau chiar dimpotrivă, împiedică primirea unor răspunsuri, scopul fiind eficientizarea procesului de lucru.