Centrul de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud

CID Ardud cladire

Ardud, strada București nr. 48
Telefon: 0261771620
E-mail: cid.ardud@caritas-sm.ro

Program

  • program de funcționare: de luni până vineri, între orele 8 și 16
  • program cu publicul: de luni până vineri, între orele 10-12

Serviciu social înfiinţat şi administrat de furnizorul Asociația Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare, acreditat conform Certificatului de acreditare nr. Seria AF Nr. 002245, eliberat la data de 27.03.2017, deţine Licenţa de funcţionare LF nr. 0009638/22.09.2020.


Cod serviciu social: 8810 ID-I

Anul înființării: 1996

Capacitatea centrului: 20 de beneficiari/zi

Raza de acoperire a serviciului social: Ardud, respectiv satele din imediata apropiere: Mădăras, Gerăuşa şi Baba Novac


Beneficiari

  • persoane în vârstă cu handicap fizic sau multiplu, bolnavi cronici
  • aparţinătorii persoanelor luate în evidenţă


Scopul serviciului social

  • prevenirea marginalizării sociale şi sprijinirea reintegrării sociale prin îmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor în vârstă prin furnizarea de servicii socio-medicale la domiciliul acestora în concordanţă cu gradul de dependenţă în care se află şi nevoile individuale de ajutor, nevoile de îngrijire medicală conform prescripției medicale, precum şi în funcţie de situaţia familială şi veniturile de care dispun
  • ajutor pentru realizarea igienei personale, readaptarea capacităţilor fizice şi psihice, ajutorul acordat pentru îndeplinirea activităţilor uzuale ale vieţii zilnice


Obiective

  • organizarea şi asigurarea asistenţei socio-medicale a persoanelor la domiciliu
  • asigurarea accesului la informaţii referitoare la drepturile persoanelor imobilizate la pat sau la domiciliu a acestora şi aparţinătorilor acestora
  • scăderea gradului de solicitare pentru familiile ce îngrijesc aparţinători imobilizaţi la pat sau la domiciliu
  • îmbunătăţirea cunoştinţelor teoretice şi practice a aparţinătorilor asistaţilor, a voluntarilor şi a personalului implicat în îngrijire


Servicii

1. Servicii sociale de bază - sprijin în activitățile de bază ale vieții zilnice

  • igienă corporală: spălare (generală, parţială, îmbăiere în vană, duş), îngrijirea cavităţii bucale, părului, bărbierit, îngrijirea unghiilor, pielii, nasului, ochilor, urechilor, orificiilor, îmbrăcare şi dezbrăcare (lenjerie de corp, haine de zi), igiena eliminărilor
  • ajutor în alimentaţie - se efectuează beneficiarilor singuratici, în primul rând, sau celor care necesită alimentaţie artificială
  • exerciţii de mişcare, transfer, deplasare în interior - se efectuează cu ajutorul angajatului în scopul prevenirii atrofiei musculaturii şi anchilozării articulaţiilor, în felul acesta menţinându-se mobilitatea şi autonomia beneficiarului.
  • supravegherea beneficiarului - doar în cazul în care nu există sau nu se pot mobiliza alte resurse (aparţinători, reprezentant, asistent personal) şi numai pe un interval de timp scurt

2. Servicii sociale de suport - sprijin în activitățile instrumentale ale vieții zilnice

  • igiena patului - se realizează cu scopul asigurării stării de confort a beneficiarilor imobilizaţi la pat, precum şi prevenerii complicaţiilor secundare legate de acest aspect. Se efectuează de către angajat prin schimbarea lenjeriei de pat ori de căte ori este nevoie.
  • activităţi de menaj: spălarea lenjeriei, curăţenie (măturat/aspirat, ştergerea prafului, spălarea vaselor), aprovizionarea agentului termic şi încălzirea încăperilor etc.
  • ajutor pentru prepararea hranei, distribuirea de apă/alimente neperisabile/hrană caldă la domiciliu - acest serviciu se asigură doar în situaţii excepţionale, pe perioadă limitată şi în funcţie de capacitatea instituţiei.
  • cumpărături, inclusiv procurarea medicamentelor - cumpărăturile se restrâng la produsele/articolele indispensabile şi se oferă exclusiv vârstnicilor singuratici cu mobilitate redusă care nu le permite părăsirea domiciliului.
  • activităţi de administrare şi gestionare, deplasări singur/împreună la bancă sau autorităţi, deplasare la medic/farmacie/laborator - se adresează beneficiarilor singuratici, pentru rezolvarea problemelor administrative si gestionare, ca de exemplu: plata facturilor, depunerea diferitelor cereri, expedierea scrisorilor, etc.
  • activităţi de petrecere a timpului liber: însoţire la diverse evenimente, plimbări în exteriorul locuinţei, citire, companie, comunicare/ discuţii/ ascultare etc. - beneficiarul cu posibilităţi de deplasare limitate şi singuratic este însoţit la cerere de angajat la diverse evenimente ca de exemplu: slujbă religioasă, la cimitir, la coafor etc. Beneficiarului nedeplasabil şi singuratic se acordă atenţie deosebită în venderea prevenirii izolării complete.
  • informare, îndrumare si consiliere socială și sau medicală, despre alternative de sprijin, despre drepturile şi obligaţiile persoanelor în vârstă
  • instruire în domeniul îngrijiriilor social-medicale la domiciliu - aparţinătorii, asistenţii personali ai beneficiarilor, voluntarii vor fi instruiţi individual sau în grupuri mici privind tehnicile de îngrijire de bază ale beneficiarilor (îmbrăcare, dezbrăcare, schimbarea lenjeriei de pat, ajutor în alimentaţie, îmbăiere, suport în deplasare, mobilizare etc.)
  • îndrumare sprijin şi consiliere privind adoptarea, menţinerea unui model de viaţă sănătos şi activ
  • asigurarea de mijloace de îngrijire medicală - În funcţie de caracterul bolii, beneficiarii pot solicita mijloace de îngrijire cum ar fi cărucioare pe rotile, cârje, scaune toaletă, ajutoare de mers etc. în vederea creşterii autonomiei personale, a confortului bolnavului şi îngrijitorului, respectiv eficientizarea îngrijirii.
  • suport material - după evaluarea socio-medicală a beneficiarului, celor în cauză se acordă ajutor material în funcţie de necesităţi: scutece de unică folosinţă, aleze, pungi colostomă, condoame urinare, materiale pentru igienă corporală, materiale de curăţenie și sanitare.

3. Servicii cu caracter medical

  • monitorizarea parametrilor fiziologici (temperatură, respiraţie, puls, tensiune arterială, glicemie etc., recoltarea produselor biologice pentru analize)
  • activităţi de tratament: administrarea medicamentelor prin diferite forme, îngrijirea plăgilor şi escarelor, clismă
  • activităţi de îngrijire: schimbarea şi îngrijirea sondei vezicale, a stomelor, fistulelor, tubului de dren, canulei traheale
  • manevre terapeutice pentru evitarea complicaţiilor secundare (prevenirea escarelor, a complicaţiilor pulmonare, a complicaţiilor vasculare)


Echipa centrului:

  • coordonator centru, asistent medical, îngrijitor bătrâni la domiciliu, asistent social


Criteriile de selecţionare a beneficiarilor: 

  1. persoane în vârstă
  2. gradul de dependență


Contribuţia lunară: 
se calculează pe serviciu acordat, conform dispoziției în vigoare a Directorului Adjunct privind contribuția beneficiarilor la serviciile sociale asigurate de Centrele de Îngrijire la Domiciliu.

Material informativ - CID "Sf. Maria" Ardud Material informativ CID Ardud

Raport de activitate 2023 - CID "Sf. Maria" Ardud 


Finanțări

2024

  • Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție socială Satu Mare, în baza prevederilor Legii nr. 34/1998, a aprobat acordarea unei subvenții în valoare de 46.200 lei, pentru perioada februarie - decembrie 2024
  • Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție socială Satu Mare, în baza prevederilor Legii nr. 34/1998, a aprobat acordarea unei subvenții în valoare de 4.200 lei, pentru luna ianuarie
  • Orașul Ardud a aprobat acordarea unei finanțări în valoare de 42.000 lei pentru Centrul de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud

2023

  • Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție socială Satu Mare, în baza prevederilor Legii nr. 34/1998, a aprobat acordarea unei subvenții în valoare de 43.200 lei Centrului de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud

2022

  • Orașul Ardud a finanțat Centrul de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud cu suma de 36.000 lei

2021

  • Orașul Ardud a finanțat Centrul de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud cu suma de 30.000 lei

2020

  • Ministerul Muncii și Protecției Sociale, prin Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție socială Satu Mare, în baza Legii Nr. 34/1998, a acordat subvenție în valoare de 9.600 lei Centrului de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria"
  • Orașul Ardud a finanțat Centrul de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud cu suma de 30.000 lei
  • în urma câștigării proiectului depus pe baza Legii Nr. 350/2005 pentru finanțare de servicii sociale, Consiliul Județean Satu Mare a finanțat Centrul de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud cu suma de 67.500 lei

2019

  • în urma câștigării proiectului depus pe baza Legii Nr. 350/2005 pentru finanțare de servicii sociale, Consiliul Județean Satu Mare a finanțat Centrul de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud cu suma de 27.000 lei
  • Ministerul Muncii și Justiției Sociale, prin Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție socială Satu Mare, în baza Legii Nr. 34/1998, a acordat subvenție în valoare de 10.800 lei pentru perioada aprilie - decembrie a anului 2019 Centrului de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria"
  • Ministerul Muncii și Justiției Sociale, prin Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție socială Satu Mare, în baza Legii Nr. 34/1998, a acordat subvenție în valoare de 1.200 lei/lună pentru luna ianuarie și februarie a anului 2019 Centrului de îngrijire la Domiciliu "Sf. Maria"

2018

  • Orașul Ardud a finanțat Centrul de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud cu suma de 18.000 lei
  • în urma câștigării proiectului depus pe baza Legii Nr. 350/2005 pentru finanțare de servicii sociale, Consiliul Județean Satu Mare a finanțat Centrul de îngrijire la domiciliu "Sf. Maria" Ardud cu suma de 24.000 lei


Apariții în presă

2023
Caritas - provocări și realizări în anul 2022

2022